Medewerker Finance & Control

Hudig & Veder een ondernemend familiebedrijf met 229 jaar geschiedenis

We zijn een scheepvaartbedrijf met een uitgebreide historie. Sinds de oprichting in 1795 is het continue op zoek geweest om onze klanten op de best mogelijke manier te helpen en ook nu bieden we onze klanten een goed geïntegreerd pakket van logistieke diensten.

Hudig & Veder kan veel vervoeren, of het nu windturbines, houtpallets of elektrisch schroot is. Met hun netwerk aan schepen en contacten zijn we in staat om een zeer breed scala aan werk te nemen.


Natuurlijk veranderen zaken door de jaren heen ook en komen bepaalde goederenstromen op en verdwijnen er weer anderen. Hudig & Veder houdt altijd oog op de marktontwikkelingen en neemt gecalculeerde risico’s waar het gaat om nieuwe business mogelijkheden.


Om ons Finance team te versterken zijn wij op zoek naar een:

 

 

Medewerker Finance & Control

 

Het Finance & Control team

Binnen Hudig & Veder group finance ben je onderdeel van een groeiende afdeling en verstrek je als Medewerker Finance & Control het gezellige team.

Jij bent binnen de afdeling verantwoordelijk voor één of meerdere bedrijven binnen onze groep afhankelijk van je ervaring. De focus ligt hierbij op het afhandelen van dossiers (inkoop, verkoop, bank) die door de operationele afdeling behandeld zijn. Daarnaast draai je mee in de maandelijkse afsluiting en maken we met elkaar de rapportage iedere maand een stukje beter.

 

Positie

In je nieuwe rol zal je aan de slag gaan binnen een moderne administratie (MS Dynamics BC) waar verandering de enige constante is. Je rapporteert hierbij direct aan de CFO en krijgt hulp van andere teamleden in je dagelijkse werkzaamheden. Door je enthousiasme en energie helpt je de administratie naar de volgende fase waardoor andere subafdelingen binnen finance verder kunnen met de jouw verstrekt informatie. Het management heeft namelijk behoefte aan meer en snellere gedetailleerdere informatie en we werken gezamenlijk om deze behoefte in te vullen.

 

Je belangrijkste verantwoordelijkheden in deze rol zijn:

  • Gemaakte kosten juist verwerken in de administratie & controleren of alles is afgerekend;
  • Verkoopfacturen controleren, inkoopfacturen inboeken & betaalbaar stellen;
  • Bankafschriften verwerken & memoriaalboekingen aanmaken;
  • Grootboekrekeningen controleren;
  • Analyseren van resultaten ten opzichte van budget en vorige perioden.
  • Bijdrage leveren aan het opstellen van de maandrapportage

 

Wat breng je mee?

Met jouw analytische & nauwkeurige karakter weet je de financiële administratie correct te verwerken. Natuurlijk ga je integer met de informatie om kun je snel schakelen wanneer er informatie vanuit de operationele afdelingen binnenkomt. Verder breng je mee:

  • Minimaal een afgeronde mbo-opleiding niveau 4 in financiële richting;
  • 2 tot 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare rol. Heb je ervaring in de scheepvaart, schade- expertise of logistiek? Dan worden we daar heel blij van;
  • Microsoft Dynamics kent geen geheimen voor jou;
  • Je spreekt & schrijft goed Nederlands en Engels;
  • Tot slot ben je minimaal 32 uur in de week beschikbaar

 

Toekomst
De focus op verbetering en professionalisering van team zijn zeer belangrijk in deze rol. Er wordt van je verwacht dat je nieuwe mogelijkheden ziet of wilt leren en dat je in de toekomst ook in staat bent om deze tot uitvoering te brengen.
Hierbij moet je wel geduld hebben want als familiebedrijf vinden wij het belangrijk om zaken goed te regelen en dat hoeft dus niet ad hoc.
Je zal mensen moeten meenemen in onze visie van finance en soms moeten overtuigen van het hoe en waarom van deze veranderingen. Veder is het team nuchter, rustig en betrokken. Als dit je aanspreekt  zou het wellicht een goed match kunnen zijn en willen we je in ieder geval graag spreken.


Wat bieden wij

Een verantwoordelijke en afwisselende functie in een fijne werksfeer met leuke collega’s. Naast dat men zich vol inzet voor het werk, is er ook regelmatig tijd voor gezelligheid. Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden bestaande uit o.a.:

  • Een marktconform salaris, passende bij je ervaringsniveau
  • Een uitgebreid (keuze)pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals bedrijfsfitness, een leasefiets en de mogelijkheid tot het kopen van extra verlofdagen
  • De mogelijkheid om op termijn door te groeien binnen het team of de groepsorganisatie.

 

Geïnteresseerd?

Ben je geïnteresseerd in deze uitdaging of wil je graag meer weten? Neem dan contact op met Jill van Roon van de afdeling HR via telefoonnummer: 010-5066632 of e-mailadres: j.van.roon@hudigveder.nl